2012. június 26., kedd

Hátra, előre és még tovább...


           Néha csak úgy elüt egy depressziós hangulat. Eszembe jut, hogy milyen is volt az az idő, amikor voltak zajos, nevetős emberek körülöttem, és hogy mennyire mássá vált néhány év alatt az életem. A folyamat alatt úgy tűnt, hogy csak szépen formálódik, de most, ahogy visszanézek, nemcsak formálódgatott, hanem teljesen átalakult. Lejártak a bulis időszakok, az esti sörözések vagy üdítőzések a csajokkal, a nevetős, pletyózós csajos esték, a vakációs örömök. Most már nyári szünidő sem igazán van, hiszen tombol a vizsgaszezon, és most kéne valamit kezdeni az életem azon felével, hogy lesz-e állásom a következő évre.  Szeretném, ha már vége lenne, ha egy kicsit végre semmi sem számítana, csak az, hogy vagyok.
            Különös. Nehezen feldolgozható élmény ez az átmenet. A múlt örömei keverednek a jövőbe vetetett hittel, álmokkal, azok megvalósításával, és ezek teljes nehézségével. Leperegnek a játékos gyermek és diákévek, az a - mondhatom - felelőtlen időszak, és rettentően hiányzik. Mindemellett, ott van a most, a ma, a holnap, ami nem mondhatnám, hogy rossz, vagy nincs benne öröm, csak éppen egészen más fajta, mint annak idején volt. Ez is jó, hiszen álmok megvalósítására törekszem, igyekszem olyannak megvalósítani a jelenem, és jövőm, amilyennek elképzeltem. De nem hittem volna, hogy ez ennyire vegyes érzésekkel és bizonytalansággal jár. És, nincs aki megerősítsen. Annak idején szóltak, hogy ne érjek a kályhához, mert éget, ma már senki sem szól rám, hogy vigyázzak, mert elégethet. Senkitől sem várhatom, hogy azt mondja, hogy ezt kell tenned, ez így helyes. Senki nem tudja. Senki sem biztos benne. Mindenki csak remél már, nincs biztos tanács, biztos út, és biztos útravaló. Csak a remény, ami talán hiún táplálja álmaim.
            Gyermekként felnőttek akarunk lenni, felnőttként inkább a játszóteret, és az elmúlt gyermekéveket sírjuk vissza, olvastam valahol. Valóban. Így vagyunk ezzel sokan. Én is. Igaz, nem tudom, ha megtörténhetne a visszalépés, akkor tennék-e valamit másképp, vagy majd ugyanide kerülnék. Kitudja. Hiszen az élet is egy film, bármi megtörténhet.
            Néha azon kapom magam, hogy ülök, a semmibe bámulok, és a döntéseimet mérlegelem, illetve annak következményeit. Vannak olyan kérdések, amikre már nagyon sokszor lefuttattam a fejemben a programot, és még most sem tudom, hogy helyes volt-e az út, hogy tehettem volna-e jobban. Talán néha túl sokat filózom...túl sokat gondolkodom, ahelyett, hogy csak hagynám megtörténni az eseményeket, a maguk tempójában, és formájában. Így sem jó. Elrontja az életet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése