2011. május 17., kedd

Amikor elsötétül az agy...


           Néha olyan fölöslegesnek tűnik minden, nem értem az értelmét az életnek. Elvégre egyszer úgyis meghalunk, és magunk mögött hagyunk mindent, amit nagy munkával felépítettünk. Lehetne az értelme, hogy ott vannak az utódok, és majd ők élvezhetik, amiért mi megküzdöttünk. Valóban? Nem hinném, hogy az utódomnak éppen arra lenne szüksége, amit én összehoztam. Mindenki a saját lábára szeretne állni, saját utat építeni.
            Én is ilyen voltam, és vagyok, azt akartam, hogy hagyjanak a saját utamon járni, ne mondják meg mi jó, és mi nem. Majd rájövök, megtapasztalom. Elesek, majd felállok, és megyek újra tovább. Fiatalként még ilyenek vagyunk…azt hisszük miénk a világ, és van értelme végig menni az úton. Rengeteg álom és cél lebeg előttünk, és mindent megteszünk, hogy előbbre jussunk, hogy elérjük. De… nem mondhatom, hogy öregként…inkább tapasztaltabbként….néha megtorpanok, hogy van-e értelme. Küzdök, harcolok, tűrök, könnyezek, betegeskedek, mérgelődök. Mindezt azért, hogy a végén meghaljak? Lecsukjam a szemem, és többé soha ne nyissam ki? Akkor meg minek ez az egész felhajtás? Miért nem élvezzük gyakrabban, jobban az életünk? A nagy része kesergéssel, harccal telik el, a jövőbeni megélhetőségért. Azzal telik a jelenünk, hogy építjük, álmodjuk a jövőt! De ennek így semmi értelme! És az értelmetlenségnél nincs rosszabb!
             Mély sóhajokkal azon futott végig az agyam, hogy ha úgy sincs értelme, jobb lenne meghalni. Legyen vége! Talán az már nem is fog fájni. Ennél csak jobb lehet. Ah! Ez is mekkora önzés! NEKEM nem fog fájni, NEKEM lesz jobb, ÉN nem leszek. Ilyenkor nem is fordul meg a fejemben, hogy talán akadna élő, akinek fájna, akinek nem lenne jobb. De kitudja. Erről nem tudhatok sokat.
            Nem lennék! Na és? A világ nem szegényedne, eggyel több vagy kevesebb, mit számít már! Majd jönnek újak! Megszűnni létezni…nem lélegezni, csak úgy nem lenni többé! Akármilyen önzőség…kellene! Kicsit attól azért félek, hogy nem tudnám visszafordítani…nem lenne visszaút! Még több önzőség! Igen, ilyen az ember (többsége). Önző lény…így születünk, ezzel a programmal, az ÉN a fontos! Hogy is ne lenne….


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése